Poledance Roskilde

Casa Bailar Pole & Hoop

Dans i Roskilde

Velkommen til Casa Bailar Pole & Hoop

Poledance roskilde

Vi træner i hoops og på poles i små hold med max. 11 elever. Derved sikrer vi os, at alle elever får masser af opmærksomhed og den rigtige instruktion.

Hos går du på små hold, hvilket giver trygge og afslappede rammer, og instruktøren kan bedre sammensætte en træning, der passer til dine og holdkammeraternes behov. Her er der også chance for, at du får en ny ven/veninde at træne sammen med.

Udover op til 3 samtidige bookinger, er der forskellige gratis pole & hoop. Disse timer kalder vi for ”Open pole eller hoop” inde på holdplanen.

Der er ingen krav til din fysik, idet vi igennem undervisningen hjælper og guider dig til at opbygge styrke og smidighed.

Hvis du drømmer om et godt kammeratskab, bedre fysik og at udvikle kropsbevidstheden og rytme, så er Casa Bailar pole og hoop lige noget for dig. Vi er klar til at byde dig velkommen til en sjov og ny måde at træne på.

På vores holdplan har vi timer, der kombineres af 2 forskellige levels. Dette betyder, at så længe du er på et af niveauerne, kan du komme på timen. 

Det vil sige, at de pole/hoop timer som hedder level 2-3 er for alle, der er level 2 også selvom de lige er rykket op fra level 1. 

Instruktøren sørger for både at have tricks med til level 2 og 3, som kan stige og falde i sværhedsgrad. Det samme gælder for level 1-2 hold, hvor elever, der har gennemført pole intro, kan starte og træne sammen med elever fra både level 1 og 2.

Man kan altid få en prøvetime hos Casa Bailar Pole, inden man tilmelder sig, du kan blot klikke på nedenstående knap for at gå til prøvetime booking eller skrive til kontakt@casabailar.dk

Prøvetimen afholdes søndage kl. 10.30 og tirsdage kl. 18.30 på vores pole intro h

Lær Poledance i Roskilde

Pole Fitness & Aerial Hoop instruktører

Casa Bailar Pole Ame

Amedeo

Amedeo Amantino Cohen begyndte sin karriere som atlet med kunstnerisk gymnastik. I 2006 begyndte han sin professionelle karriere som kunstner på scenen til åbningen og lukningen af vinter OL i Torino. Fra 2008 begyndte Amedeo sin cirkusrejse i virksomheden Sonics.

I de følgende år turnerede Amedeo med Cirque du Soleil i Amaluna i Montreal, men på grund af en ulykke, vendte han tilbage til Europa for at undervise i sin cirkus kunst på det berømte National Centre for Circus Arts i London.

I 2015 placerede han sig på en 5. plads ved verdensmesterskabet for Pole Sport IPSF i London. Han deltog i forskellige Pole Art-konkurrencer. For at nævne et par, fik han 2. pladsen i Schweiz og i Pole Art France blev han tildelt den særlige pris fra In Da House.

Casa Bailar Pole Dance Maria

Maria

Maria har trænet pole siden 2015, og er uddannet pole instruktør hos Xpert. For hende er pole udtryksfuld bevægelse og dans, kombineret med styrketræning og masser af latter. Hun elsker at lege med kombinationer og floor work. Og er bevidst om, at vi alle er forskellige, og derfor har forskellige behov for støtte og vejledning.

Maria har fokus på, at vi får trænet begge sider på polen, så kroppen forbliver stærk og i god balance fra inderst til yderst. 

Louise Poledance instruktør i Roskilde

Louise

Louise har trænet pole siden 2012, dog med pauser ind imellem. Louise blev i 2019 certificeret pole fitness instruktør gennem Xpert. Areal hoop har Louise trænet siden 2017 og i 2019 deltog hun DPSF mesterskabet og fik en 3. plads.

Det er vigtigt for Louise at skabe en tryg og sikker atmosfære for hendes elever, så alle kan deltage og udvikle sig i deres eget tempo. Både indenfor pole og hoop er hendes passion styrke- krævende tricks, hvilket hendes timer også kan bære præg af.

Casa Bailar Pole dance Nina

Nina

Nina underviser i pole og elsker at udfordrer sig selv med nye spændende tricks, gerne dem der sidder i lår eller albuer. Nina har fokus på, at man skal have kontrol over sin egen krop og lære, hvor ens egne grænser er både fysisk og psykisk.

For Nina er pole studiet hendes andet hjem og hun elsker at undervise og prøver altid at få en god smilende stemning under sine timer. ”Jo sjovere du har det og jo mere du griner sammen med de andre elever jo lettere føles din træning.”

Emma

Emma underviser primært i PoleIntro. Hun har selv trænet pole siden 2017 og med sin forkærlighed for styrketræning elsker hun styrkekrævende poletricks. Emma elsker graciøse linjer og pointede fødder.

Til daglig er Emma fysioterapeut, og der vil altid være fokus på skadesforebyggende undervisning, samt opbygning af grundstyrke og grundteknik på polen.
På Emmas timer vil træningen altid passe til dig og dit niveau.

woocommerce-placeholder

Louise

Louise har trænet pole siden 2012, dog med pauser ind imellem. Louise blev i 2019 certificeret pole fitness instruktør gennem Xpert. Areal hoop har Louise trænet siden 2017 og i 2019 deltog hun DPSF mesterskabet og fik en 3. plads. Det er vigtigt for Louise at skabe en tryg og sikker atmosfære for hendes elever, så alle kan deltage og udvikle sig i deres eget tempo. Både indenfor pole og hoop er hendes passion styrke- krævende tricks, hvilket hendes timer også kan bære præg af.

Pole og hoop hold - Månedskontigent

Hvordan fungerer månedskontingentet?

  • Det koster 349 kr om måneden for op til 3 samtidige bookinger (f.eks. 1 x pole level, 1 x stræk og 1 x poledance), som man bliver opkrævet automatisk, når man har meldt sig ind via nedenstående tilmeldingsformular.
  • Derudover kan man booke sige på open hoop & pole timer, hvor I kan træne selvstændigt uden instruktører. 
  • Tilmeldingsgebyret for til indmeldelse er 150 kr. + 9 kr fra holdsport
  • Der er er en prøveperiode på 30 dage, herefter er der en binding på 3 måneder. Melder man sig på et senere tidspunkt ind igen, skal man betale tilmeldingsgebyret engang til.
  • Man booker sig ind på timerne via holdsport. 
  • Man kan tilmelde sig indtil 5 min før undervisning, hvis der er ledige pladser, og der er en venteliste. 
  • Man kan også aflyse sine bookinger på holdsport.dk senest 2 timer, inden at man har undervisning. No show-fee er 50 kr, som opkræves via holdsport.
  • Man kan stille sit medlemskab i bero, hvis man f.eks. er gravid, ude og rejse over længere tid, langtidssygemeldt (f.eks. Corona) m.m. Skriv venligst og medsend dokumentation til: kontakt@casabailar.dk

     

Det er dog forsat muligt at købe et klippekort, hvis man kun kan og vil træne lejlighedsvis, eller hvis man vil træne mere end 3 timer. Klippekortet købes i webshoppen på casabailar.dk og udleveres første gang, at man kommer til træning.

 
Tilmelder man sig i august måned, så får man september måned gratis

Om Holdsport.dk

Du kan oprette sig via holdsport.dk, hvorefter, at man skal bede om at blive medlem hos Casa Bailar. Når vi har godkendt medlemskabet, så bliver man automatisk trukket for månedskontingentet og tilmeldingsgebyr.

Har man ikke betalt månedskontingentet, bliver det lukket for at booke sig ind på hold via holdsport.

Har du udfordringer, så må du endelig skrive til maria@casabailar.dk

OBS: Tilmelder du dig via holdsport, så betaler du månedskontingent samt tilmeldingsgebyr, og herefter har du mulighed for op til 3 hold / timers træning pr. uge på vores faste hold & på vores open pole & hoop hold, der ligger tirsdag, onsdag, fredag og søndag via holdsport.dk

Hvis du starter til pole for første gang, så følger du vores pole intro forløbet, som ligger tirsdag kl. 18.30 eller søndag kl. 10.30.

Her er der ekstra god tid til at få forklaret teknikker og opbygge styrke helt fra bunden. Der vil blive undervist i spins, simple tricks og at komme op i stangen med hovedet ned.

OBS: Vi anbefaler at man kommer i træningstøj og medbringer shorts, der går over knæene, da vi skal bruge huden til at sidde fast i stængerne. Desuden skal du have en vaskeklud til at tørre polen af, samt håndklæde til træningsmåtte eller egen træningsmåtte.

 

Pole level 1 er for dig, som har fuldført et pole intro forløb eller har prøvet en lille smule pole før.

På dette hold fortsættes der med at bliver undervist i de spins og tricks, der er blevet gennemgået på intro forløbet, samt nogle nye tricks både med hovedet oppe og nede.

Fokusset på level 1 er, at få dig til at blive mere komfortabel og sikker ved polen.

De fleste har brug for at være på level 1 i mere end 8 uger. Det er instruktøren der vurderer, hvornår du er klar til at rykke videre til level 2. Hvis du føler, at du snart er ved at være klar, så kontakt din instruktør. Nogle af de tricks man skal kunne for at komme på level 2 er: Butterfly, Viva, Cross knee release og genie.

 

På level 2 bygger vi videre på de færdigheder, du har opnået på level 1. Level 2 er et meget bredt level med mange spændende og udfordrende tricks,  Det vil helt klart være en fordel at benytte vores smidigheds timer, da nogle tricks fra level 2 og 3 kræver en vis smidighed for at kunne fuldføre dem.

Fokusset på level 2 er udholdenhed og at kombinere de tricks man lærer til små serier.

De fleste har brug for at være på level 2 i en længere periode da vi skal sikre os at ens muskler og teknik er klar til næste level. Det er instruktøren der vurderer, hvornår du er klar til at rykke videre til level 3, hvis du føler at du snart er ved at være klar så kontakt din instruktør. Nogle af de tricks man skal kunne for at komme på level 3 er: Extended butterfly, jade, lave en længere kombo, sailor, cross ankle release, superman, bow and arrow.

 

Level 3 er advanced level. Det forventes her, at du har opbygget styrke, og kender dine egne begrænsninger til at træne sikkert i mere svære tricks. Der stilles større krav til smidighed, styrke og balance. 

Der vil blive lavet nye spændende tricks. Fokus på level 3 vil være nye tricks, vedligeholde sine færdigheder, men samtidig at være yndefuld hele vejen igennem sine komboer.

De fleste er meget længe på level 3, der er mange nye trick at lære og svære greb. Samtidigt skal man vedligeholde mange af sine grundfærdigheder fra level 1 og 2. Det er instruktøren der vurderer om du er klar til level 4. For at komme på level 4 skal man kunne tricks som handspring, elbow grib Ayesha, sneaky V, dangerous Brian og twisted grib walkover.

 

Level 4 er et elite hold, og det højeste level. Her må alle tricks og flips laves. Her laves svære tricks, som stiller høje krav til smidighed, styrke og mod. Der vil blive lavet kombo’er, som kræver at man er sikker i sit greb og balance. Flips er også en stor del af level 4.

På poledance timen leger vi med koreografi og dans i Pole. Holdet er all levels, og vi arbejder med at sætte spins, floorwork og rytme sammen til en dans. Vi arbejder i flere uger med den samme koreografi, hvor vi hver gang bygger mere på, og arbejder med at få detaljer på plads. Vi danser modern dance i bare fødder eller strømpesokker. Nogle gange i shorts, men mest med lange bukser. Knæbeskyttere kan være en fordel, da vi ofte har knæ i gulvet ved floorwork.

 

Lige nu tilbydes der desværre ikke Twerk. Vi arbejder på at finde en ny instruktør.
Påklædning: Gerne medbring benvarmere og/eller knæbeskyttere. Husk løse bukser/shorts, så du rigtig kan få numsen til at bounce.

Men du kan godt booke Twerk til din polterabend eller pigeaften m.m.

Aerial Hoops i Roskilde

En hoop er en metalring, som hænger frit ned fra loftet, hvor der laves akrobatiske øvelser under, indeni og over den. Når du træner hoop, er det en fordel at have lange bukser, sportsbh, tanktop/t-shirt og/eller en langærmet bluse på.

Hoop level 1 er for dig, der er helt ny eller er letøvet.  

På dette hold arbejder vi med øvelser, som klæder dig på til at kunne komme op i en hoop.
Derudover arbejder med tricks, små combo’er og simple rul, som ligger indenfor hoop level 1 listen.

De fleste har brug for at være på level 1 i mere end 8 uger, for at opbygge styrke, teknik og kropsbevidsthed. Det er instruktøren der vurderer, hvornår du er klar til at rykke videre til level 2, hvis du føler at du snart er ved at være klar så kontakt din instruktør. Nogle af de tricks man skal kunne for at komme på level 2 er: Straddle/Pike mount, Pike i top bar, Front balance og Back balance.

 

Level 2 er det højeste level inden for hoop. Når du når level 2 bygger vi videre på de ting, du har lært på level 1. Det betyder også, at det er vigtigt, at du er sikker i alle tricks og mounts på level 1.

På level 2 arbejder vi med mere komplekse combo’er, rul og drops.

Det forventes at du har opbygget en styrke og kender dine egne begrænsninger, så du sikkert kan træne de sværere tricks. Det er en fordel, hvis du også har del smidighed, da nogle tricks, vil kræve dette eller gøre dem nemmere/mere elegante.

Nogle af de tricks I vil opleve på level 2 er: Russian split, Jigsaw, Poison og Dragon tail.

Det er instruktøren, der vurderer hvornår du er klar til Level 2.

På open pole og hoop har du mulighed for at øve de ting, du træner på dit faste hold.

For at undgå overanstrengelse eller skader er det vigtigt, at du holder dig indenfor det level, du normalt træner.

På denne time er det dig som kommer med plan over hvad du vil træne og du står selv for opvarmning og træningen da der ikke er en instruktør til rådighed, men vores faciliteter.

 Der vil fra gang til gang være fokus på enten split, spagat eller ryg/skuldre. Holdet starter med let opvarmning, hvorefter der vil undervises i forskellige stræk, der vil smidiggøre fascier og bindevæv omkring muskelfibrene. Der vil under timen være fokus på alignment, vejrtrækning og ledbeskyttende stræk.

På smidighedstimen skal du medbringe en trøje, håndklæde til træningsmåtte eller egen træningsmåtte. Du kan med fordel også medbringe benvarmere, knæbeskyttere og yogablokke, men det er ikke et krav.

Calisthenics er ligesom pole og hoop træning med egen kropsvægt. Ordet stammer fra det græske sprog og betyder skønhed (kallos) og styrke (sthenos). Du bruger altså din naturlige styrke til at skabe en stærk, smidig og smuk krop.
Det er en god time til at forbedre din styrke og smidighed på, så du opnår større fremskridt på pole og hoop.
 
Fordelen ved at træne Calisthenics er, at man træner flere muskelgrupper på en gang, da du f. eks i en push up ikke kan isolere bestemte muskel grupper, men må arbejde med hele kroppen. På vores Calisthenics time er der også fokus på smidighed og balance, ved at træne håndstand og lign.
Maria Poledance Instruktør i Roskilde

Vedr. tilmelding

Tilmeldingen er bindene i 3 måneder

Sæson

Vi træner stort set hele året rundt. Også i sommerferien - her kan der dog forekomme ændrede holdplaner

Lokation

Industrivej 44C i kld., 4000 Roskilde Parkering er gratis

Holdplan

TidspunktHoldNiveauInstruktør
Tirsdag
16:30-17:30PoleIntro/ All levelsLouise
17:30-18:20PoledanceAll levelsMaria E.
18:30-19:20PoleIntro/ Level 1Nina
18:30-19:20PoleIntro/ level 1 + 30 årAmedeo
19:30-20:20PoleLevel 2-3Amedeo
19:30-20:20Open Hoop / PoleTræn selv uden instruktør
20:30-21:20StrechAll levelsAmedeo
Onsdag
17:30-18:30Handstand fra 13.Okt.All levelsAmedeo
18:30-19:20PoleLevel 2-3Amedeo
19:30-20:30PoleLevel 1-2Amedeo
Torsdag
13:00-14:00PoleAll levelsAmedeo
18:30-19:30PoleIntro/ Level 1/2Louise
Fredag
10:00-11:00PoleAll levelsAmedeo
16:30-17:20Pole Level 1-2Amedeo
16:30-17:20Open Hoop / PoleTræn selv uden instruktør
17:30-18:20StrechAll levelsAmedeo
18:30-19:30PoleAll levelsAmedeo
18:30-19:30Open Hoop / PoleTræn selv uden instruktør
Søndag
10:30-11:20Pole introIntroEmma, Maria, Louise
10:30-11:20Open Hoop / PoleTræn selv uden instruktør
11:30-12:20StrechAll levelsEmma, Maria, Louise
12:30-13:20Open Hoop / PoleTræn selv uden instruktør
12:30-13:20PoleLevel 2Amedeo
13:30-14:30PoleLevel 3-4Amedeo

Tilmeldingsformular til pole/hoop

OBS: Når først du har tilmeldt dig via holdsport, så bliver du opkrævet månedskontingent & tilmeldingsgebyret. Så udfyld kun dette skema, hvis du vil træne fast hos os!