Vilkår, betingelser, persondatapolitik
HANDELSBETINGELSER HOS CASA BAILAR
Generelle oplysninger
Casa Bailar
Industrivej 44C
4000 Roskilde
CVR nr.: 41053887
Telefon: +45 53 64 21 77
E-mail: kontakt@casabailar.dk
Pkt 1: Tilmelding:
Køb/booking af undervisning foretages via vores hjemmeside eller via holdsport (hvis det er til pole-undervisning)
Alle tilmeldinger er bindende (jvf. købeloven)
Du er selv ansvarlig for, at de oplysninger du indtaster, i forbindelse med tilmelding, er korrekte.
Tilmeldinger til hold, workshops og eventuelle privattimer er personlige og kan kun overdrages efter aftale med Casa Bailar (kontakt@casabailar.dk).
Tilmeldingen er gyldig til det hold eller i den periode, som fremgår af beskrivelsen ved købet.
Casa Bailar kan annullere/ændre din tilmelding i tilfælde af aflysninger/ændringer/manglende plads i forbindelse med det købte hold, workshop, privattimer, events o.a., eller hvis vi vurderer, at det ikke er det rigtige hold/workshop for dig, så kan du flyttes til andet hold eller arrangement.
Pkt. 2: Kvittering for betaling:
Efter tilmelding/køb vil du modtage en kvittering pr. mail (tjek evt. din spambakke i din mailboks hvis du, mod forventning, ikke modtager bekræftelsen).
Din tilmelding er nu registreret.
Det er dit ansvar at tjekke, at din kvittering stemmer overens med det, du mener at have købt/tilmeldt dig.
Gem din kvittering, den skal kunne fremvises ved forespørgsel.
Pkt. 3: Fortrydelsesret:
Her gælder den almindelig købelov.
Pkt. 4: Afbud:
Købers afbud fra undervisning/event/workshops o.a. kompenseres ikke.
Billetter til nogle events kan dog overdrages til andre (det vil fremgå af det enkelte event).
Pkt. 5: Forbehold for ændringer:
Casa Bailar forbeholder sig retten til at foretage nødvendige ændringer i forhold til det først udmeldte. Vi kan af forskellige årsager bl.a. være nødt til at:
- flytte undervisning/event til andet tidspunkt og/eller sted (Her vil du få mulighed for at ændre/annullere din tilmelding).
- indsætte vikarer i undervisningen (i tilfælde af faste undervisers fravær).
Pkt. 6: Særligt om hold for børn og unge:
- Tilmelding af børn/unge under 18 skal ske af en person over 18 år. Den myndige person har herefter ansvaret for det tilmeldte barn/unge i forbindelse med barnets/den unges deltagelse i undervisningen/arrangementet.
- Du har som forældre/voksen, ansvar for at de indtastede kontaktoplysninger, i forbindelse med tilmelding af barn/ung, er opdateret. Det er således også dit ansvar at kontakte os hvis kontaktoplysningerne ændres i løbet af en sæson.
- Elever er ikke dækket af forsikring under træning hos Casa Bailar.
- Forældrene er ansvarlige for de ting, som børnene køber, bruger eller ødelægger i Casa’en.
- Forældre/anden voksen må gerne opholde sig på danseskolen under danseundervisningen. Vi henviser dog til at forældre/anden voksen venter i loungen eller i gangen, medmindre det er forældre-barn undervisning. Om sommeren kan også gårdhaven benyttes til ophold.
Hvis barnet i starten ønsker at forældrene opholder sig i samme lokale, skal det aftales med underviseren.
Pkt. 7: Persondatapolitik:
Hvad indsamler vi:
Når du tilmelder dig hold/workshop/nyhedsbrev eller bliver medlem hos Casa Bailar, registrerer vi dit navn, telefonnummer og e-mailadresse. Dine oplysninger opbevares i vores kundedatabaser i Woocommerce, Holdsport, Dinero og E-conomics alt efter, hvor du har foretaget købet/tilmeldingen.
Dine oplysninger gives ikke videre til tredjepart.
Hvad bruger vi dine data til:
Dine data bruges bl.a. til at sende dig mails der bekræfter dine køb/bookinger, til kontakt i forbindelse med information om events/undervisning o.a. du har købt via vores hjemmeside, Holdsport eller via faktura sendt af os.
Vi bruger også dine data i forbindelse med evt. medlemsprofil, til at give dig medlemsrabat og til at sende dig nyhedsbreve (hvis du er tilmeldt denne funktion).
Du kan til enhver tid ændre eller slette din profil hos Casa Bailar, eller bede os om at slette dine oplysninger.
Du kan få slettet dine oplysninger/trække samtykket tilbage ved at kontakte os på mail kontakt@casabailar.dk.
Bemærk! Data der er tilknyttet fakturering vil dog stadig være gemt i vores databaser i Woocommerce, Holdsport, Dinero og E-conomics alt efter, hvor man har foretaget købet.
(Der er dog særlige regler for medlemskab og opsigelse i Holdsport (se regler her)).
Hvor længe opbevarer vi dine data?
Vi opbevarer dine data, så længe vi har brug for dem i forbindelse med regnskab/anden administration jvf. regnskabloven, eller indtil du beder os om, at de bliver slettet/trækker dit samtykke tilbage.
Ændringer i persondatapolitik:
Vores persondatapolitik kan ændres, men vil altid kunne ses på vores hjemmeside. Laver vi ændringer, der har betydning for behandlingen af dine data, vil du blive kontaktet.
Du kan altid kontakte os her kontakt@casabailar.dk
Pkt. 8: Vi bruger billeder/videoer på nettet:
Ved tilmelding/køb hos Casa Bailar giver du tilladelse til at vi må tage situationsbilleder/videoer af dig i forbindelse med undervisning/events.
Billeder/videoer taget af Casa Bailar er beskyttet af ophavsretten. Casa Bailar må offentliggøre deres billeder/videoer på diverse offentlige medier.
Ønsker du at trække dit samtykke tilbage, så kontakt os på mail kontakt@casabailar.dk
OBS! Billeder/videoer du selv tager i forbindelse med undervisning/events, må kun bruges til personligt brug og må således ikke offentliggøres og deles uden samtykke (offentlige arrangementer undtaget).
BILLETTER TIL WORKSHOPS, DANSEHOLD, EVENTS SAMT MEDLEMSKAB:
BETALING
I CB’s webshop modtager vi betaling med VISA-Dankort, VISA & Mastercard. Betalingen trækkes fra din konto, når ordren er gennemført. Alle beløb er i DKK (Danske kroner og incl. moms). Billetten bliver sendt direkte til din mail. Vi sender ikke fysiske billetter. Billetterne skal printes ud eller fremvises til vores events m.m.
I henhold til “Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a” er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Billetters gyldighed
Casa Bailar påtager sig ikke ansvaret for gyldigheden af billetter, der er købt udenom Casa Bailar’s webshop eller til vores events. Køber du billetterne via vores webshop eller til vores events, er du altid sikret billetternes gyldighed.
Erstatningsbilletter:
CB vil som en service udstede erstatningsbilletter, hvis din billet eller mail vedr. billetten er bortkommet. Kontakt på kontakt@casabailar.dk, hvis du har behov for at få dine billetter erstattet. Ved udstedelse af erstatningsbilletter ugyldiggøres de oprindelige billetter. Ordren af erstatningsbilletter er det ikke muligt at fortryde.
Ændring af navn på billet
Til arrangementer, hvor personlige billetter er påkrævet, er det muligt for den oprindelige køber at skifte navn på en eller flere billetter ved henvendelse til kontakt@casabailar.dk. Køberen skal blot oplyse de sidste 4 cifre i kortnummeret betalingen oprindelig er foretaget med, samt ordrenummer på købet. Prisen er 50,- kr. pr. navn der ændres, der skal betales via mobilpay.
Refundering og aflysning
Købte billetter refunderes i op til 5 hverdage efter billetkøbet ved aflysning af et givent arrangement. Billetter refunderes i sådanne tilfælde som udgangspunkt altid til køber.
Evt. gebyrer refunderes ikke.
SÆRLIGE FORHOLD OMKRING MEDLEMSKAB
Medlemskaberne er personlige og kan ikke overdrages til 3.part.
TØJ, SKO & ANDRE VARER:
BETALING
CB modtager betaling med VISA-Dankort, VISA & Mastercard i vores webshop. Betalingen trækkes fra din konto, når ordren er gennemført til forsendelse. Alle beløb er i DKK (Danske kroner og incl. moms).
LEVERING
CB tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag eller ved næstfølgende hverdag. Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser ligger fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen eller et givent udleveringsted, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt. Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland). Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Er der ikke plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt kontakt@casabailar.dk.
Der forsendes varer fra CB alle ugens hverdage.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen/fejlen. CB dækker ikke returneringsomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet.
Perioden regnes fra den dag:
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@casabailar.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Du hæfter ligeledes for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt returmailen i pakken. Returmailen får du tilsendt af os, når vi har modtaget dit ønske om returret, og vi har godkendt dit returneringskrav.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Varen sendes retur til:
Casa Bailar
Industrivej 44C
4000 Roskilde
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (herunder special syede varer).
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen (herunder masker).
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
Returadresse
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Casa Bailar
Industrivej 44C
4000 Roskilde
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Tilbagebetaling, ombytning eller afslag i prisen
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi overføre det fulde beløb til din konto hurtigst muligt. Hvis varen er købt med kreditkort, vil beløbet blive tilbageført til samme kreditkort for at undgå misbrug af stjålne kreditkort.
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du sende en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform: ec.europa.eu.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens
Angiver du en klage til disse instanser, så skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@casabailar.dk